Καθημερινή φροντίδα στην εγκυμοσύνη

Η εγκυμοσύνη προκαλεί ορμονικές αλλαγές που επηρεάζουν το σώμα και ως εκ τούτου το δέρμα. Kατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να παρατηρήσετε κάτι από κηλίδες έως ακμή. Συστατικά που περιέχονται σε προϊόντα ομορφιάς, ειδικά σε λοσιόν, κρέμες και έλαια, μπορούν να απορροφηθούν στην κυκλοφορία του αίματος και είναι δυνητικά επιβλαβή για το έμβρυο.

Μπορεί να θέλετε να αλλάξετε τα προϊόντα σας, καθώς και την καθημερινή περιποίηση του δέρματός σας, ειδικά αν σκοπεύετε να θηλάσετε. Ευτυχώς υπάρχουν πολλά προϊόντα που είναι ειδικά σχεδιασμένα για τις έγκυες γυναίκες στο να αντιμετωπίσουν με ασφάλεια τις ειδικές ανάγκες φροντίδας του δέρματος τους.

Ορισμένα συστατικά που πρέπει να αποφύγετε:

Σαλικυλικό οξύ: Σαλικυλικό οξύ χρησιμοποιείται για τη θεραπεία διαταραχών του δέρματος όπως η ακμή, επειδή βοηθά βαθιά τους πόρους καθαρίζουν και απολέπιση του δέρματος.

Υψηλές δόσεις του σαλικυλικού οξέος, όμως, είναι γνωστό ότι προκαλούν γενετικές ανωμαλίες. Ενώ ορισμένοι επαγγελματίες υγείας λένε ότι μία μικρή ποσότητα τοπικής μορφής είναι ασφαλής για ορισμένα προϊόντα, είναι καλύτερο να μην υπάρξει καν τοπική χρήση σαλικυλικών οξέων, και στην περιποίηση προσώπου και του σώματος .

Ρετινοειδή: Τα ρετινοειδή περιέχονται σε προιόντα αντι-γήρανσης στα καλλυντικά, αλλά υψηλές δόσεις της βιταμίνης Α έχει αποδειχθεί ότι είναι επιβλαβής για το έμβρυο. Η ισοτρετινοΐνη, μια προφορική ρετινόλη βρίσκονται σε προϊόντα όπως Accutane, το οποίο χρησιμοποιείται για την ακμή, επίσης προκαλεί γενετικές ανωμαλίες. Δεν φαίνεται να προκαλεί προβλήματα σε τοπική χρήση (Retin-A, Renova), αλλά είναι καλύτερο να αποφεύγετε να χρησιμοποιείτε προϊόντα που περιέχουν αυτό το συστατικό.

Δοκιμάστε Βιολογικά

Δεδομένου ότι υπάρχουν και άλλα χημικά συστατικά που περιέχονται σε προϊόντα καθημερινής χρήσης ομορφιάς, που μπορούν ενδεχομένως να βλάψουν την υγεία του παιδιού σας, επιλέξετε τα πιστοποιημένα βιολογικά προϊόντα σαμπουάν, λοσιόν, αφρόλουτρα και τα καλλυντικά.

Αν δεν είστε σίγουρη για τα προϊόντα που χρησιμοποιείτε, συμβουλευτείτε τον ιατρό σας σχετικά με εκείνα που είναι ασφαλή για χρήση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Ο ιατρός σας μπορεί να σας κάνει συστάσεις για προϊόντα που είναι καλύτερα για σας καθώς και να σας δώσει συμβουλές.

Προβλήματα δέρματος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και μετά

Υπάρχουν μερικά προβλήματα του δέρματος που μπορεί να παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και μετά λόγω των ορμονικών και φυσικές αλλαγές.

Μέλασμα: Οι γυναίκες είναι επιρρεπείς σε δυσχρωμίες του δέρματος λόγω της παραγωγής μελανίνης και προάγουν οι ορμόνες της εγκυμοσύνης ( οιστρογόνα και προγεστερόνη) και διεγείρουν το δέρμα να παράξει περισσότερα μελανοκύτταρα. Ένας τέτοιος αποχρωματισμός του δέρματος είναι το μέλασμα, που ονομάζεται επίσης “η μάσκα της εγκυμοσύνης», το οποίο μπορεί να συμβεί στο δεύτερο και στο τρίτο τρίμηνο. Η κατάσταση προκαλεί σκούρα καφέ μπαλώματα στα μάγουλα, το μέτωπο και το άνω χείλος. Ακτίνες UV επιδεινώνουν το μέλασμα. Να φοράτε ένα ασφαλές αντηλιακό και να περιορίσετε το χρόνο έκθεσής σας στον ήλιο. Μη χρησιμοποιείτε προϊόντα λεύκανσης. Το μέλασμα ξεθωριάζει συνήθως μετά τον τοκετό. Εν τω μεταξύ, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα concealer για τις δυσχρωμίες.

Ραγάδες: Δεν υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για την πρόληψη των ραγάδων και μερικές γυναίκες είναι πιο επιρρεπείς σε αυτές από άλλες. Για να βοηθήσετε στη μείωση των ραγάδων, πίνετε πολύ νερό, βεβαιωθείτε ότι έχετε λάβει τις βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά που συνιστώνται από τον ιατρό σας, και να ακολουθείτε μια υγιεινή διατροφή. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε ένα απαλό πινέλο ή σφουγγαράκι δέρματος για μασάζ στο δέρμα ώστε να αυξήσετε τη ροή του αίματος στην περιοχή. Κρατήστε το δέρμα σας ενυδατωμένο, εφαρμόζοντας ένα φυσικό μαλακτικό όπως το βούτυρο του κακάο στο στομάχι και το στήθος σας.

Ακμή / Λιπαρό Δέρμα: Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης το δέρμα μπορεί να γίνει πιο λιπαρό. Αυτό μπορεί να συμβεί ακόμα και κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Όπως αναφέρθηκε, φάρμακα ακμής έχουν αποδειχθεί ότι είναι επιβλαβή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Συμβουλευτείτε τον ιατρό σας σχετικά με τη θεραπεία της ακμής . Μια καλή σημείωση, εάν έχετε ήδη ακμή, μερικές φορές η εγκυμοσύνη καθαρίζει πραγματικά την κατάσταση!

Άλλες συμβουλές για την πρόληψη ξεμπλοκάρισμα:

  • Χρησιμοποιείτε λιγότερο μακιγιάζ έτσι ώστε να μη φράζετε τους πόρους.
  • Χρησιμοποιήστε ήπια καθαριστικά καθημερινά για να απομακρυνθεί η περίσσεια του λίπους και να προληφθούν τα βύσματα.

Ξηρό δέρμα: Κρατήστε το δέρμα ενυδατωμένο. Αποφύγετε ζεστά λουτρά και ντους και χρησιμοποιήστε ήπια καθαριστικά που δεν θα στεγνώσουν περαιτέρω το δέρμα.

Μπορείτε επίσης να έχετε φαγούρα στην κοιλιά από το τέντωμα του δέρματος. Μασάζ στην κοιλιά με βούτυρο κακάο.

Για πληγές, ραγισμένες θηλές, αντί της τακτικής λοσιόν και κρεμών, χρησιμοποιείστε ειδικές κρέμες και αλοιφές.

Κουρασμένα, πρησμένα πόδια: Ενυδατώστε και κάνετε μασάζ στα πόδια σας με ένα δροσιστικό ζελέ ποδιών ή μια κρέμα που περιέχει συστατικά ψύξης όπως η μενθόλη ,ο ευκάλυπτος ή το έλαιο μέντας.

Κιρσοί: Αποφύγετε την παρατεταμένη ορθοστασία και να καταναλώνετε αρκετή βιταμίνη C στη διατροφή σας.

Προσοχή.

Να κοιμάστε και να χρησιμοποιείτε τεχνικές χαλάρωσης όπως ο διαλογισμός ή να κάνετε μαθήματα γιόγκα. Αποφύγετε το περιττό stress.

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης θα πρέπει να καταναλώνετε άφθονο νερό κατά τη διάρκεια μιας ημέρας. Θα βοηθήσει στο φιλτράρισμα, το πλύσιμο και την αποβολή των τοξινών από το σώμα σας. Επιπλέον, το νερό βοηθά στη διατήρηση της σωστής ποσότητας αμνιακού υγρού στο σώμα σας. Είναι καλό για σας και την υγεία του μωρού σας. Πίνετε τουλάχιστον 2 λίτρα νερό την ημέρα.

Πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικές στο τι τρώτε και κατά πόσο είναι υγιεινό κατά την εγκυμοσύνη. Είναι σκόπιμο να συμβουλευτείτε τον ιατρό σας για τα είδη τροφίμων που θα πρέπει να καταναλώνετε. Να τρώτε υγιεινά, δεδομένου ότι είναι σημαντικό για την ανάπτυξη του μωρού σας.

Η κόπωση είναι ένα από τα συμπτώματα που μέλλουσες μητέρες βιώνουν, ειδικά κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Η σωστή ανάπαυση είναι πολύ σημαντική, επειδή αναζωογονεί το σώμα και το μυαλό σας . Βεβαιωθείτε ότι κοιμάστε αρκετά. Βολευτείτε όταν πηγαίνετε για ύπνο. Κρατήστε σωστή στάση . Μπορεί να θέλετε να χρησιμοποιήσετε ένα μαξιλάρι μητρότητας ή κάτι εξίσου άνετο, ενώ κοιμάστε.

Ναι, είναι σημαντικό! Υπάρχουν ορισμένες ασκήσεις που συνιστώνται για τις έγκυες γυναίκες. Μπορείτε να συμμετάσχετε σε μαθήματα γιόγκα μητρότητας που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για την προγεννητική, και να έχετε την ευκαιρία να συναντήσετε άλλες μέλλουσες μητέρες και μάθετε από τις εμπειρίες τους.

Βγαίνοντας, φροντίστε να ντύνεστε με τρόπο που να ενισχύει τις καμπύλες σας αλλά δεν επιβαρύνει το σώμα σας. Χρησιμοποιείστε επίπεδα παπούτσια ή κάποια με χαμηλό τακούνι. Το σώμα της γυναίκας είναι όμορφο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Η έγκυος κοιλιά δίνει επιπλέον καμπύλες. Χρησιμοποιήστε αυτή την ευκαιρία για να φορέσετε φορέματα που αγκαλιάζουν το σώμα σας όμορφα και αναδεικνύουν αυτές τις όμορφες καμπύλες.

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, μην ξεχάσετε το δέρμα σας. Η αισθητική κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης περιλαμβάνει φροντίδα του δέρματος, κατά προτίμηση με βάση φυτά . Λόγω των αλλαγών στις ορμόνες, μπορεί να υπάρχουν και ορισμένες μικρές βλάβες του δέρματος. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε προϊόντα φροντίδας του δέρματος, σύμφωνα με τον τύπο του δέρματός σας, αλλά βεβαιωθείτε ότι τα συστατικά δεν περιέχουν επιβλαβείς χημικές ουσίες.

Τελευταίο, αλλά πιο σημαντικό σημείο είναι να χαλαρώσετε! Συμπεριλάβετε τα διαλείμματα στο πρόγραμμά σας. Ξαπλώστε για μια στιγμή, όταν θα έχετε την ευκαιρία. Χαλαρώστε το σώμα σας. Η εγκυμοσύνη μπορεί να είναι πολύ αγχωτική περίοδος, αλλά φροντίστε να μην την αφήσετε να σας επηρεάσει. Όσο πιο χαλαρή είστε, τόσο πιο όμορφη θα δείχνετε!

 

 

Leave a Comment